Полезни начини за укрепване на имунната система | BUSINESS.bg

Повишаване на имунитета: Полезни начини за укрепване на имунната система

Дата:

Повишаване на имунитета: Полезни начини за укрепване на имунната система

Безспорно, здравето се превърна в една от главните теми на всички рубрики и издания. Мием си ръцете непрекъснато, стоим на 2 метра от другите хора и избягваме да сме в близост до видимо болни хора. Всички тези мерки обаче няма да бъдат достатъчни да се спасим от всички болести, вируси и алергени, ако имунната ни система не е достатъчно силна. Но как да повишим имунитета?  Какво трябва да ядем, как да спортуваме, да пием ли витамини и добавки - на всички тези въпроси и на още много други ще отговорим по-долу.

Първо, нужно е да изясним, че имунната система няма копче, което да натиснем и тя да се активира. Имунната система е комплексен защитен процес, който включва много клетки в тялото и разнообразни механизми за справяне с патогените.

Съществуват многобройни хранителни вещества, витамини и минерали, които са необходими за поддържане на нормалното функциониране на имунната система. Повечето от тези хранителни вещества, с изключение на витамин D, могат да се набавят лесно с една здравословна диета, включваща суперхрани, като свежа спирулина Alphyca и тяхната Програма Имуностимулатор. Разнообразната диета и приемът на всички необходими витамини, минерали и аминокиселини, правят нуждата от хапчета за поддържане на имунната система несъществена.

Поддържане на чревен микробиом

Микробиомът представлява сбор от трилиони бактерии, гъбички и други микроорганизми, които живеят в телата ни. За да функционира добре имунната система е много важен чревният микробиом. Стомашно-чревният тракт не само притежава огромен микробиом, но също така съдържа и голям обем от имунни клетки. Установено е, че чревният микробиом взаимодейства с тези имунни клетки, като по този начин контролира как работи имунната система и колко добре реагира на инфекции.

Благодарение на това, знаем, че пробиотиците и пребиотиците са важни, защото поддържат стомашният микробиом. Има много храни, които съдържат пробиотици и пребиотици. Пребиотиците са по същество несмилаеми фибри, с които бактериите се хранят, а пробиотиците са полезни бактерии и могат да бъдат намерени в киселото мляко, ферментиралите храни, киселото зеле и др.

Поддържане на добра физическа форма

Упражненията играят роля за вашето здраве и защитните сили на тялото ви. Редовните, средно тежки упражнения влияят на имунният отговор, който тялото ви има към инфекциите. Средно се препоръчват 150 минути активност на седмица. Ако обаче тази активност е тежка, то трябва да е по-кратка - до 70 минути седмично. Причината се крие в това, че тежкото и интензивно натоварване изтощава организма и той се съсредоточава върху възстановяването на мускулите, спрямо това да подсигурява имунната система.

Омега 3 мастни киселини

Омега 3 киселините са важни за устройството на клетъчно ниво. Те изграждат мембраните на клетките и отговарят за пропускането на важните вещества към сърцевината им. Има три форми на омега 3 мастни киселини - EPA, DHA и ALA. ALA е това, което ние наричаме "основна" мастна киселина, което означава, че нея е нужно да я консумираме и не може да бъде направена от телата ни. Омега 3 мастни киселини приемаме с рибата, а специфичната форма ALA можем да си набавим от растителните масла, ядките и семената.

Намалете алкохола

Колкото и да не ни се иска да го признаем, алкохолът не помага на имунната система, а по-скоро ѝ вреди. Той прави организмите податливи на инфекции и вируси. Следете си седмичната консумация на алкохол и не минавайте границата от 2 чаши концентрат или 3-4 чаши вино.

Наспивайте се и намалете стреса

Имунната система няма как да функционира нормално, ако сте изтощени и цялото ви тяло е под стрес. Когато сме преуморени, телата ни произвеждат хормона на стреса - кортизол. А той, от своя страна, потиска имунната система. Хората, които спят по 7-8 часа сън се правят по-бързо с настинките и гриповете и показват по-малко симптоми. Съответно, тези хора, които получават по 6 часа или по-малко са много по-податливи на болести. В допълнение на това, тяхното ментално здраве също е по-лошо. Когато сме подложени на стрес, страда цялото ни тяло.

Освен достатъчно сън има и още много други начини да намалим стреса, който ни влияе. Това може да е тренирането, правилната диета, медитацията, промяна на светогледа и др.

Отнасяйте се с внимание към добавките

Няма една магическа хранителна добавка или суперхрана, която да ви повиши имунната система. Приемайки свежа спирулина Alphyca ще усетите прилив на жизнени сили и подобрение на здравословното ви състояние, но само тя няма да ви е достатъчна. Макар и да съдържа редица полезни вещества, ще е нужно и да се погрижите за физическата си форма, да намалите стреса, да проверите дали редовно консумирате всички нужни витамини и минерали, както и да почивате поне 7 часа на денонощие.

Източник: https://spirulina.bg